Search This Blog

6/7/12

ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΚΑΥΣΩΝΑ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑ


Η θερμοκρασία του ανθρώπινου σώματος ελέγχεται από τον υποθάλαμο του εγκεφάλου στον οποίο βρίσκονται τα θερμορυθμιστικά κέντρα. Το θερμορυθμιστικό κέντρο στο φυσιολογικό άτομο, διατηρεί την θερμοκρασία του σώματος σταθερή, παρά τις περιβαλλοντικές αλλαγές, διότι εξισορροπεί τις διαταραχές θερμοκρασίας που μπορεί να προκύψουν από την μεταβολική δραστηριότητα του σώματος και την διακύμανση της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος. Η ομοιοστατική αυτή λειτουργία του σώματος είναι πολύ σημαντική και η εφίδρωση, η περιφερική αγγειοδιαστολή και η δίψα είναι συντελεστές του συστήματος ομοιόστασης του οργανισμού. Κατά την άσκηση εμφανίζονται μια σειρά από παθοφυσιολογικές εκδηλώσεις (π.χ. αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, του ρυθμού της αναπνοής, των παλμών, των καύσεων, της δραστηριότητας των μυών) που προκαλούν αύξηση της ενδογενούς παραγόμενης θερμότητας. Όταν αυτό συνδυάζεται με αυξημένη εξωτερική περιβαλλοντική θερμοκρασία, οι ομοιοστατικοί μηχανισμοί συχνά ανεπαρκούν με αποτέλεσμα την αδυναμία του σώματος να αποβάλλει επαρκώς την πλεονάζουσα θερμότητα. Συμπτώματα όπως ατονία, ζάλη, αδυναμία, κράμπες, σύγχυση, ναυτία, εμετό, λιποθυμία, πονοκέφαλο,  εγκεφαλική δυσλειτουργία, διαταραχές ούρων εμφανίζονται. Όταν η ομοιοστατική λειτουργία διαταραχτεί σε μεγάλο βαθμό, εμφανίζεται θερμοπληξία με πυρετό,  σοβαρές βλάβες στην λειτουργία της καρδιάς, των πνευμόνων, του εγκεφάλου, του ήπατος και των νεφρών, κατάσταση που μπορεί να αποβεί μοιραία για τον πάσχοντα, χωρίς νοσοκομειακή νοσηλεία.
Η ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΘΕΡΜΟΠΛΗΞΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ
Κατά την διάρκεια των ζεστών ημερών, αναγκαίο είναι να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο, να πίνετε πολλά νερά, να αποφεύγετε τις μετακινήσεις, να κάνετε πολλά δροσερά μπάνια κατά την διάρκεια της ημέρας και να αποφεύγετε το αλκοόλ και τα βαριά φαγητά.
H επίπονη και παρατεταμένη άσκηση κατά την διάρκεια υψηλών θερμοκρασιών, δεν συνιστάται. Εάν παρά ταύτα η άσκηση δεν μπορεί να αποφευχθεί κατά την διάρκεια υψηλών περιβαλλοντικών θερμοκρασιών, οι καλύτερες ώρες για άσκηση, είναι το πρωί πριν τις 10.30 και μετά τις 18.00 και μάλιστα σε κλιματιζόμενο περιβάλλον.

ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ
1.Πρέπει να μεταφέρετε το θύμα σε δροσερό μέρος, να του κάνετε ένα δροσερό μπάνιο ή να το δροσίσετε εάν δεν δύναται να κάνει μπάνιο, με βρεγμένα πανιά.
2.Χαλαρώνετε την ζώνη και αφαιρείτε τα ρούχα του.
Διαλύετε ένα κουταλάκι γλυκού αλάτι σε ένα κιλό νερό και δίνετε στο θύμα να πίνει αργά-αργά. Μην δίδετε υγρά εάν ο ασθενής κάνει εμετό, έχει ναυτία, υπνηλία ή μειωμένη εγρήγορση.
Η ιατρική εξέταση  είναι απαραίτητη.
Δρ. Αναστασία Μοσχοβάκη

Ιατρός Ειδική Παθολόγος

Φραγκοπούλου 10, Κηφισιά

24ωρη γραμματεία νοσοκομειακά περιστατικά:2106252770

E mail: amoschovaki@yahoo.gr.

Ιστοσελίδες ενημέρωσης του ιατρείου για θέματα Παθολογίας:

http://twitter.com/amoschovaki H ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ TWITTER

http://anastasiamoschovaki1.blogspot.com  ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ

http://xroniakoposi.blogspot.com ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΠΩΣΗ

http://organicsexualdysfunction.blogspot.com  ΣΤΥΤΙΚΗ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑΣ

http://frequentmedicaldisorders.blogspot.com FREQUENT MEDICAL DISORDERS (αγγλόφωνο)

 http://infectiousdiseaseissues.blogspot.com ΠΥΡΕΤΟΣ – ΛΟΙΜΩΞΕΙΣ

http://highglucose.blogspot.com ΔΙΑΒΗΤΗΣ

http://systemichypertension.blogspot.com  ΥΨΗΛΗ ΠΙΕΣΗ

http://alternativemedicinehellenicblog.blogspot.com ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

http://cholesterolandtriglycerides.blogspot.com  ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ  - ΤΡΙΓΛΥΚΕΡΙΔΙΑ

http://internationaltravelmedicine.blogspot.com  ΤΑΞΙΔΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ